Fotógaléria 2015/2016-os tanévből

Ballagás

Elballagtak a nyolcadikosok szerdán, két felhőszakadás között. Az iskola diákjaitól, tanáraitól, termeitől búcsúztak előszőr, majd a templom előtt hallgatták meg a búcsúztató műsort. A ballagás hálaadó szentmisével zárult.

A LEGEK kirándulása

A versenyeredmények alapján a legszebb eredményeket hozó diákok vitorlázni mentek a Kopaszi gátra. Nagyon jó éreztünk magunkat és idő is kegyes volt hozzánk, enyhe szellő lengett, csak csepegett az eső. Az elméleti oktatás után ügyesen vitorláztak még a teljesen kezdők is, bár volt aki vizes lett különböző okokból. Köszönjük a vitorlás klub vezetőjének Náray Richárdnak, segítőinek (köztük jelenlegi és volt diákjainknak) ezt a remek napot.

Aradi László

A nemzeti összetartozás napja

Pénteken,a június 4-i Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából az Albertfalvára látogató kárpátaljai gyermekekkel együtt tartott megemlékezést iskolánk. Szívhez szóló, mély érzelmekkel átitatott, "határtalan" műsornak lehettünk szem- és fültanúi. Köszönet érte az előadóknak!

Határtalanul a felvidéken

Iskolánk hetedik évfolyama május 20-án a kora reggeli órákban indult busszal a Felvidékre, mely egykor a történelmi Magyarország része volt, s jelenleg sajnos Szlovákiához tartozik. Egy háromnapos kirándulás várt ránk, melyen mindannyian kiselőadásokkal járultunk hozzá a tartalmas programhoz, Ricsi bácsi pedig – mint általában mindig – itt is szorgalmasan dokumentálta az eseményeket. Füleken megnéztük a még a tatárjárás előtt, kőből épült várat, melyet Thököly Imre is ostromolt. A vár történetét bemutató kiállításon magyar kurátor vezetett minket végig, aki sok érdekességet elmondott a várban bemutatott fegyverekről. A környék paleontológiai szempontból is jelentős: egy kiállítás részeként mamutok, óriáscápák, őslovak és őstulkok maradványait őrzik a 2,5 méter vastag falak. Csetneken megkoszorúztuk Kossuth Lajos szobrát, majd kirándultunk a Murány folyó mentén. Túránk során egy tehéncsorda keltett nagy érdeklődést a fővárosból érkezett gyerekek körében, bár idegenvezetőnk egy vasolvasztóra is próbálta felhívni a figyelmünket. Gömörben – szintén koszorúzás keretében - megemlékeztünk a monda szerint az urakat megleckéztető Mátyás királyról, majd megtekintettünk egy 1300 éves templomot is. Losoncon ellátogattunk egy magyar nyelvű általános iskolába, ahol csapatunk barátságos focimérkőzést játszott a helyi „válogatottal” (természetesen nyertünk) és közösen elültettünk egy facsemetét. A dobsinai jégbarlang hatalmas méreteivel és szépségével mindenkit lenyűgözött.
Az utolsó nap jártunk Kassán, ahol a Rákóczi koporsójáról híres dómot tekintettük meg, majd a hazaindulás előtt fél óra szabadidőt kaptunk. Kis csoportokban sétáltunk, nézelődtünk, vásárolgattunk a város főutcáján.
Mivel nagyon zsúfolt programunk volt, a három nap eseményeiből csak a számomra legemlékezetesebbeket emeltem ki, de gondolom, minden résztvevő számára maradandó élményt jelentett az együtt töltött idő. (Reméljük ezzel kísérőtanáraink is így vannak!)
Török Simon, 7.a

Erdélyben a nyolcadik évfolyam

Május 19-től 23-ig Erdélyben jártunk ötnapos túra keretében. Láthattuk az aradi Szabadság-szoborcsoportot, és Bethlen Gábor szülőházát, megmásztuk Déva várát, meglátogattuk Vajdahunyadvárát, majd Alvincre érkeztünk, ahol az első szállásunk is volt. Másnap Gyulafehérvárat néztük meg, itt láthattuk a székesegyházat, valamint a Majláth Katolikus Iskolát is többek között, átadtuk az adományokat, és Magyarigen felé vettük utunkat, este még egy kis szórakozás következett az alvinci szálláson. Szombaton Alvincen néztünk körül, a templomot és a romos kastélyt is láttuk. A nap fénypontja a Tordai-hasadék megmászása volt, ami mindenkinek tetszett, a meleg ellenére. Negyedik nap Kolozsvárt is feltérképeztük, ahol éppen a református egység napja volt. Vasárnap lévén misén is részt vettünk a Szent Mihály-templomban. Hétfőn még megálltunk Körösfőn egy kis vásárlásra, majd a Királyhágó gyönyörű látványa búcsúztatott minket. A lelki feltöltődés sem maradt el az öt nap alatt, a reggeli és esti áhítatoknak köszönhetően.
Azt hiszem, mindannyian szép emlékként őrizzük majd meg ezt a rövid hetet, és örülünk, hogy ennyi helyre eljuthattunk Dél- Erdélyben.
Petrov Adél, 8.b

Kirándulás

Martonvásáron nagyon jó kirándulni!

A Beethoven Múzeumban is voltunk. Láttunk olyan hangszereket, amelyeket Beethoven használt. Ezek nagyon tetszettek nekünk.
A számháború, amit a kastély parkjában található erdőben rendeztünk, nagyon jó és izgalmas volt. Az is jó volt, hogy fagyiztunk!
Ezután az Óvoda Múzeumot látogattuk meg, ahol láttunk olyan játékokat, amelyeket a dédszüleink használtak. A nap végén buszra szálltunk és visszajöttünk az iskolába.
Bozsó Enikő, Erdőfi Luca és Szakács Nimród, 3.c

Savio és díjak

A 2016. évi Savio díjasok: Keszthelyi Gábor, Varjú-Bartal Levente és Dudás-Kass Zsombor. A szakmai díjakat a következő tanulók kapták: Szabó Csenge és Makula Norina (anyanyelvi), Tarpataki Zita (művészeti), Török Simon (idegen nyelvi), Vermessy Adrienn (sport), Koronczai Dávid és Kukor Huba (természettudományi), Steiner Gréta és Dudás-Kass Csenge (hittan). Az idei év Don Bosco díjas tanára Makrai Ákos tanár úr. Minden kedves díjazottnak szívből gratulálunk!

Szűzanya köszöntése

A Szűzanya és az édesanyák, nagymamák köszöntésére gyűltek össze az alsó tagozatosok a templomban. A műsorban minden évfolyam énekelt és egy szál virágot helyezett el a Mária oltárnál. A harmadik, negyedik évfolyam mindannyiunk nevében fogalmazott meg könyörgéseket.

Anyák napjára készülünk

Az alsós diákok lelkesen készülnek az anyák napjára. A képen éppen a 3.c osztály készít meglepetést az édesanyáknak.

Kreatív angolverseny

Kerületi csapatok versenyét tartottuk iskolánkban április 17-én. Az 5-6. évfolyamos diákoknak egy elképzelt állatkerttel ismertettek meg, míg a 7-8. osztályosok egy képzeletbeli országot mutattak be. A jó hangulatú délután ötletes, kedves előadásai mindenkinek tetszett. A képen az egyik nyertes csapat, a Camessian Girls és tanáruk látható.

Aradi László

Határtalanul!

A hetedik évfolyam a Határtalanul! pályázat előkészítése folyamán meglátogatták a Magyarság Házát a Várban. Az időjárás ugyan nem kedvezett a kirándulásnak, de a rendkívül interaktív kiállításon sok érdekeset láthattak a diákjaink.

Szavaló verseny

Idén is megrendeztük iskolánkban a hagyományosnak mondható költészet napi szavalóversenyt. Népes társaság gyűlt össze, és igen szép versekkel ajándékoztak meg minket (meg persze egymást). A három kategória győztese: Vidnyánszky Mátyás, Habány Csongor és Kerekes Boróka. Gratulálunk a nyerteseknek és a résztvevőknek egyaránt!

évfolyamprogramok

Minden felső tagozatos diák a tavaszi szünetet megelőző kedden évfolyam programon vett részt. Az ötödikesek Aquincumba, a hatodikosok a Sas-hegyre látogattak el. A képen a hetedikesek láthatók, akik a Műcsarnokban tekintettek meg egy kiállítást. A nyolcadik évfolyam a Szoborparkban járt.

Az alsósok forradalmi megemlékezése

Ahogyan minden tanév során, úgy az idén is megemlékeztünk az 1848-49-es Forradalom és Szabadságharc március 15-én kirobbant eseményeiről. Felső tagozatosaink a Fehérvári úton található Fővárosi Művelődési Központban szervezték meg ünnepséget, az alsósok számára az iskolánk épületében tartották meg a programot. A legkisebbek a hét során a tanórákon is készültek az eseményekre: kokárdákat készítettek és huszárokról készült portrékat színeztek ki.

Az ebédlőben tartott ünnepségre Kolozs Ági néni és Mickó néni rendezésében került sor. A himnusz közös eléneklését követően meghallgattuk a Bánk bán című operadarab egyik legnépszerűbb részletét, a „Hazám, hazám!” című dalt. Makula Gyuri szavalta el a Nemzeti Dalt, amely az egyik legfontosabb eleme volt az 1848-as forradalomnak. Az eseményt még színesebbé tette, amikor a gyerekek korbeli katonadalokra táncoltak népviseletbe öltözve. Az emlékezés a Szózattal zárult, amelyet Barlay Luca előadásában hallgattunk meg. Az alsós diákjaink az ünnepség során érdeklődve figyelték a műsort, megismerhették a kor eseményeit és a márciusi ifjak hazaszeretetéből is ízelítőt kaphattak.

Gyuris Jánosné, Éva néni

Lelki nap

A 2.c osztály a Kelenvölgyi Plébánián járt , ahol Lancerdorfer István atya szeretettel fogadta a gyerekeket. A keresztút imádságai után még egy kis totóra is jutott idő.

Idegennyelvű vers és prózamondó verseny

Iskolánkban első alkalommal került megrendezésre vers és prózamondó verseny angol vagy német nyelven. A családias versenyen Nagy Alexandra Alszi lett az első helyezett. Köszönjük a lelkesedést és a szavalatokat!

Síbor

Rekordszámú - összesen 74 - lelkes síelővel indultunk el idén táborunkba. Hangulatos szűk kis falusi utcácskákat elhagyva jutottunk el szálláshelyünkre. A pályaszállásunktól pár száz méter séta után már csatolhattuk is léceinket, ahonnan csákányos és ülőliftes felvonók vittek a pályákra. A zord idő ellenére minden nap síeltünk. Délelőttönként a 40 gyermeket 5 csoportban oktattuk tudásszintjüknek megfelelően. Utolsó nap az általunk kitűzött szlalom pályán minden gyerek bemutathatta sí tudását. A jó csapatnak köszönhetően, kitűnő hangulatban telt el ez a néhány nap, jövőre is szeretettel várunk mindenkit.

Éva néni, Ákos bácsi és Zoli bácsi

Don Bosco Nap

Iskolánk névadójának napját (január 31) pénteken tartottuk. A 9 órakor kezdődő iskolamise után minden csapatnak különböző feladatokat kellet megoldaniuk az állomásokon. Egy rövid kvíz során érdekes vagy meglepő információkat tudhattunk meg tanárainkról. Remélem, mindenki jókedvűen ünnepelte a Don Bosco napot.

Felsős farsang

A felsős farsangon minden osztály színvonalas produkcióval állt elő. A bált a 8.a osztály nyitótáncával kezdődött, melyet az osztályok bemutatója köetett. Az első helyezést a 6.a osztály boszorkányos tánca nyerte. Második lett a 6.b osztály Charleston tánca, harmadik pedig a 7.b osztály cirkuszos előadása. Köszönjük a diákok munkáját, a szülőknek a büfében nyújtott segítségét.

Alsós farsang

Vidám hangulatban telt az alsós farsang, ahol nemcsak jelmezekbe öltöztek, hanem az osztályokban érdekes játékokat játszottak a gyerekek. Természetesen meglátogatták a szomszédos osztályokat, ahol bemutatták egymásnak jelmezeiket. Köszönjük a szülőknek és nagyszülőknek a finom süteményeket, különösen a farsangi fánkot.

Iskolanyitogató farsangi mulatság

2016. január 8-án iskolanyitogatót rendeztünk az intézményünk iránt érdeklődő nagycsoportos óvodások és szüleik részére. Vendégeink először a Sun Balázs című mesét tekinthették meg a 2.c osztály előadásában. Ezután az iskola néhány tanulója néptánccal szórakoztatta a kis közönséget, melyet Gubik József néptáncoktatónk vezetésével ki is próbálhattak. Az elfáradt, szomjas apróságok teával és szendvicsekkel frissíthették magukat és gyűjthettek erőt a kézműveskedéshez. Bízunk benne, hogy a résztvevők a nagyon szép farsangi álarcok és téli képek mellé élményekkel gazdagodtak ezen a péntek délután.

Gánicz Zita

Betlehemes műsor az időseknek

A főleg napköziskeből álló csoport az iskola kórussával Ludmány Panni néni és Bidló Zsuzsa néni segítségével betlehemes műsorral kedveskedtek a Szent Lujza otthonában és a szomszédos idősek otthonában.

Karácsonyi műsor

A hagyományos karácsonyi műsort adtak elő diákjaink. A gyönyörű műsorra, melyben Henrik atya és több pedagógus is szerepelt, Bécsi Kati néni készítette fel a gyerekeket.

Junior nyelvvizsga

December 16-án iskolánk 8. évfolyamáról 14-en Origo Junior nyelvvizsgát tettek, mely írásbeli és szóbeli részből állt. A gyerekek kiemelkedően szépen szerepeltek, volt aki 100%-os eredményt ért el az írásbeli vizsgarészen. A gyerekek nagyobb része 80% százalék felett teljesített.

Lelki nap

December 12-én szombaton volt iskolánkban az adventi időszak lelki napja. Szentmise után a meghívott atyák, előadók tartottak foglalkozásokat, amelyek a lelki feltöltődést segítették. Természetesen a szentgyónást is volt alkalmuk a gyerekeknek elvégezni.

Mikulás

Minden osztályba ellátogatott a kedves Mikulás, akit a gyerekek dallal és verssel köszöntötték. A krampuszok segítségével ajándékokat osztott ki a jó és a jónak készülő gyerekeknek.

Énekverseny

A házi énekversenyünket november utolsó napján tartottuk az alsó tagozatosoknak. A harmadikosok közül Valyon Lilla (3.b) lett az első, Béres László (3.b) a második, Cziráki Eszter (3.b) és Dévai Patrícia (3.c) megosztva a harmadik. A negyedikesek közül Walthier Júlia (4.a), Börcsök Rita (4.b) és Németh Zsófia a sorrend. Minden versenyzőnek köszönjük a felkészülést, és részvételt, a nyerteseknek pedig gratulálunk.

Erzsébet-Katalin bál volt az iskolában

Idén a tornaterem lebontása miatt új helyszínen tartottuk az Erzsébet-Katalin bált. Az ebédlőben sokan gyűltek össze, hogy megtekintsék a 8.b nyitótáncát, melyet méltán zárt vastaps. Utána a táncoslábúak a parketten maradtak, a többiek a játékteremben vagy a büfében tölthették idejüket, persze nem kevesen a folyosón beszélgettek egymással. A remek hangulatról a fényképek is árulkodnak.

Advent

Adventi koszorúkat készítettek kicsik és nagyok péntek délután. Kellemes hangulatban lelkesen készültek a szebbnél szebb művek, melyek már otthon jelképezik az adventi időszakot.

Pedagógusok továbbképzése a Don Boscóban

A KPSZTI szervezésében az Albertfalvi Don Bosco adott otthon az alsó tagozatos tanítók továbbképzésének. Két pedagógusunk tartott nyílt órát (Váginé Székely Szilvia és Kolozs Ágnes), melyet Fülöp Mária érdemes tankönyvíró előadása zárt.

Kerületi kitüntetés

Polgármesteri dicséretet kapott Márkus Ákos testnevelő tanárunk a kerületi ünnepségen. A dijat pedagógiai és szakmai munkája alapján, a kerületi diák- és szabadidősportban nyújtott kimagasló szervező és felkészítő tevékenysége elismerésekélnt kapta. Gratulálunk Ákos bácsinak és mi is köszönjük a lelkes és fáradhatatlan hozzáállását.

TTT túra

2015. november 7.-én újabb 9,1 km-t teljesítettünk az Országos Kék Túrából. Útvonalunk: Zsíros-hegy, Remete-szurdok (Remete-barlang), Hűvösvölgy volt. Míg a Zsíros-hegyen voltunk, hét ágra sütött nap. A Remete-szurdokba leereszkedve, már elkezdett szitálni az eső. A leereszkedés különösen érdekes, mert nagyon meredek, tele kővel, kaviccsal és nagyon csúszós. Ennek ellenére gond nélkül lejutottunk, még a barlangot is megtaláltuk. Természetesen a számháború sem maradhatott el. Eltévedés nélkül, az előre megbeszélt időben gond nélkül hazaértünk.

Kertészné Maticsák Judit

Iskolanyitogató

A leendő első osztályosok számára november 6-án szerveztük az első Iskolanyitó foglalkozást, melyre mi pedagógusok is nagy izgalommal készültünk. Az igazgatónő köszöntötte az óvodásokat és szüleiket, majd a tanító nénik elvitték a gyermekeket foglalkozásra. Három teremben más-más program várta a csemetéket. Volt mese játékkal, kézműves foglalkozás és játszóház énektanulással. Amíg a gyermekek vidám perceket élhettek át, addig szüleik az iskolánkban folyó oktató- nevelő munkáról, a három fő pillérről, a Don Bosco megelőző szeretetéről, a Meixner-féle olvasás-írás tanításról, a Montessori elemekkel kiegészített oktatásról. Reméljük, egy kicsit sikerült bepillantani iskolánk életébe, s így az iskolakezdés majd is könnyebbé válik.

A következő január 8-i Iskolanyitogatóra szintén szeretettel várjuk az érdeklődőket valamint a december 2-i nyílt napra is!

Nyolcadikosok a 301-es parcellánál

Don Bosco 200 zarándoklat

Don Bosco születésének 200. évfordulóját iskolánk egy zarándoklattal ünnepelte meg. Külön busszal indultak az osztályok Bajótra, Mogyorósbányára, ahonnan pár kilométeres gyaloglással érkeztünk meg Péliföldszentkeresztre, az első szaléziak kolostorához. Közös szentmisén köszöntöttük a 200 éves Don Boscót, amit Béla atya és Henrik atya celebrált.

Zsiga Zita

Október 23-i megmelékezés

Október 21-én, szerdán felsős osztályaink "kihelyezett" módon, budapesti helyszíneken emlékeztek meg az 1956-os forradalomról és szabadságharcról, annak áldozatairól. Az erre az alkalomra összeállított feladatlap kitöltése során nemcsak az emléktáblákkal, 56-os mementókkal ismerkedhettek meg, hanem többek között verset szavaltak, terjesztették a 16 pontot, és koszorút helyeztek el valamelyik helyszínen (Széna tér, Corvin köz, Műegyetem). Gloria victis!

Fábián Éva mesemondó járt iskolánkban

Aki múlt szerdán behallgatózott a 7-es terembe, ízes tájszólással előadott élő mesemondást hallhatott. Nem mindennapi dolog ez ma már, csodaszámba megy, ha a gyerekeknek este a szülők saját szavaikkal mesélnek egy kedves királylányos-királyfis-sárkányos igazi magyar népmesét. Figyeltek is az elsősök és másodikosok, szinte szájtátva, ha éppen be nem kapcsolódtak a történet sodrába, hiszen nekik is szerepük volt a mesélésben. Nekünk, felnőtteknek is nagy élmény volt átélni a régi guzsalyosok, tollfosztások regélős hangulatát.

Debreiné Tóth Annamária

3. helyezés a kerület iskolái között

A tavalyi év diákolimpiai versenyek eredményeinek összesítése után az előkelő harmadik heléyezést értük el. Akár az olimpiai, akár a nem olimpiai számokban, egyéniben vagy csapatversenyben egész évben gyűjtögettük a jó helyezéseket. A kerület iskolái közötti versenyben az összponszámok alapján a harmadik helyezést értük el. Köszönjük a szép eredményeket a sportos diákjainknak és az őket felkészítő, a szervezésben is nagy szerepet játszó testnevelőknek. Hajrá Don Bosco!

Októberi TTT kirándulás

2015. október 10-én a KÉKKÖR napján, a meglévő 2550 km-ből, mi is megtettük az első 12 km-ünket! Piliscsabáról indultunk, ahova vonattal érkeztünk. Az időjárás kegyes volt, bár elég borús volt az ég, nem kaptunk esőt. Piliscsabáról kiérve a Kőris-völgy alján haladt az utunk. Itt még csak enyhe, alig érezhető volt az emelkedő, de nemsokára azért elkezdődött a Nagyszénásra vezető kaptató. Miután ezt leküzdöttük, jutalmul számháborúztunk egyet. Érdekes volt, mert itt már elég nagy volt a köd. A csapatok inkább a fára mászásban ügyeskedtek, s nem az egymás leolvasásában. A Nagyszénás kisebb-nagyobb kiemelkedésén átvágva, már semmit nem lehetett látni. Még jó, hogy a kék jelzést a földből kibukkanó sziklákra festették, mert így észrevettük őket. A túra vége felé, már azt hittük, hogy mindjárt hazaérünk, mert Nagykovácsi épp a lábunk előtt hevert (látni, ugyan nem láttunk semmit), mi persze itt, eltévedtünk. Még egy órán keresztül kóboroltunk a Hosszú-árkon át, és a legnagyobb meglepetésünkre egy emberi településre találtunk: Pilisszentlászlóra. Egy nagyon kedves, kecsketejet áruló néni pontos útbaigazítása után még a buszmegállót is megtaláltuk. Épp idejében, mert ekkorra már nagyon elfáradtunk...

Judit néni

Első világháborús kiállítás

Szeptember 9-én a nyolcadik évfolyamosok tanulmányi sétán vettek részt az első kerület megújult részében, a Várkert Bazárban. A történelem tananyaghoz aktuálisan kapcsolódó első világháborús kiállítást tekintették meg itt, mely nagy hatással volt rájuk. Többek között szembesülhettek azzal, hogyan nézett ki egy lövészárok, milyen propaganda jellemezte a háborús feleket, ráadásul a monitorok révén interaktivitásra is szert tehettek. A látottak elmélyítését erősen segítette egy közel 30 perces dokumentumfilm megnézése. Ezt követően a Vár tövében megcsodáltuk a megújult környezetet. Az impozáns látvány mindenki tetszését elnyerte.

Sportágválasztó

Az idei tanév elején is szép számmal vettünk rėszt az immár hagyománnyá vált Válassz sportot Újbudán kerületi rendezvényen. A zömében 5.osztályosokból álló csapat számos sportágat kipróbált és a legnépszerübb idén is a trambulin volt, amire csak hosszas sorállás után lehetett hozzáférni. Újdonság volt a távolról irányítható hajó és autómodell bemutató, amit a gyerekek sajnos csak nézhettek, de nem próbálhattak ki. Sebaj majd jövőre!

Pártos Zoltán

Erdei iskola

A hatodik évfolyam (47 diák, Makrai Ákos bácsi, Virághalmy Balázsné Mónika néni, és a két osztályfőnök- Judit néni és Ági néni) a hagyományoknak megfelelően Péliföldszentkereszten töltötte az erdei iskolai foglalkozásokat. Az időjárás rendkívül kedvező volt, így az akadályversenyt, a sportversenyeket és a pusztamaróti túrát is megrendeztük. Jókedvünkön sem a tanórák, sem a bátorságpróba nem rontott. A lovagi próbák, a nyilazás során remekül szórakoztunk, bár a szerelmes versek írása komoly nehézség elé állított minket. Csapataink bemutatkozása jól sikerült, a jelmezek és az eredetmondák színvonalasak, viccesek, ötletesek voltak. Lelki épülésünkben segítségünkre volt Géza testvér, István atya és Béla atya-aki misét celebrált nekünk. A lovagi bál előtt a sziléziai Don Bosco iskola énekkara, a Cantores Don Bosco adott rögtönzött koncertet, nagy sikerrel. Remélem, más is jól érezte magát a táborban.

Csubik Ágnes

Új plébános érkezett

Augusztus elejétől dr Gável Henrik atya lesz a plébánia és így az iskola plébánosa. Szeretettel üdvözöljük Henrik atyát és egyben búcsúzunk Gellért atyától.