DBlogo DB1 DB2

Heti 2 testnevelés óra alól felmentés innen letölthető. A 2019/20-as tanévben a tananyag teljesíthetősége miatt az 5-6. évfolyamon kedd 6-7. órák alól, a 7-8. évfolyamon csütörtök 7-8. órák alól lehet felmentést kérni.

Negyedikesek a Kis-Balatonnál

Október 9-10-11-én erdei iskolába utaztunk a három negyedik osztály és tanítóik. A Kis-Balaton vízi világának megismerése volt a fő cél, emellett az osztályközösségek megerősítése is fontos szempont volt. Két külön busszal vágtunk neki a nem minden napi kalandnak. Sármellékig meg sem álltunk, ahol a szállásunk és finom ebéd várt ránk. Első napi programunk a fenékpusztai madárgyűrűző központ látogatása volt. Szerencsénkre a madárfogó hálóval tudtak madarakat fogni, így megtekinthettük egy kis madárka megjelölését, erőnlétének vizsgálatát. Mindez csupán 10 másodpercig tarthat, utána huss, már mehet is útjára. A másnap és a harmadnap nem nagyon kedvezett nekünk időjárás szempontjából. Csütörtökön reménytelenül esett, pénteken sűrű ködre ébredtünk. Csütörtökön még elmentünk Kápolnáspusztára a bivalyrezervátumba, ahol vízi bivalyokról hallgattunk sok érdekességet, kiskecskéket simogattunk. A Kányavári szigeten csak rövid időt tölthettünk a szűnni nem akaró eső miatt. Az utazásunkat a hídvégi hallépcsővel zártuk. Ez a lépcsőzet a halak zsilipelésére szolgál. Kis délutáni ping-pongozás és csocsózás után a helyi templomban szentmisén vettünk részt. A szolgálatokat gyermekeink végezték a plébános atya nagy örömére. Pénteken délelőtt utunkat a fokozottan védett területre irányítottuk, ahová naponta csupán 2-3 csoportot engednek be, szigorúan vezetővel, nehogy a hangoskodás megzavarja vízi világot. A köd miatt kevéssé láthattunk a madarakat, annál több kicsi békát a fűben. Mire elindultunk hazafelé, hétágra sütött a nap, esőnek, ködnek semmi nyoma! Fáradtan, de élményekkel tele érkeztünk haza.
Szakácsné Ujházy Mária

Családi kiránduláson a 2.c osztály

A nem túl biztató időjárás ellenére a 2. c lelkes családjai szombaton az Árpád kilátóhoz kirándultak. Délelőtt még szemerkélő esőben indultunk a 11-es busz végállomásától. Utunk első állomása a frissen felújított erdei Macis játszótér volt. Mikor már minden játékot kipróbáltak a gyerekek és az eső is jobban kezdett esni tovább indultunk és a fák lombernyői alatt folytattuk utunkat. A határnyereghez érve szerencsére elállt az eső is. Útközben megálltunk az oroszlános sziklánál, majd elértük az Árpád kilátót. A gyerekek a fáradtságot feledve lelkesen indultak az "erődítmény" bevételére. Egyesek a falakon másztak fel, míg mások a vándorbotokból átalakult kardokkal indultak a csatába. Jutalmul a gondos anyukák finom sütijeit kóstolhatták. A csatazajra még a nap is felébredt és kikukkantott egy pillanatra vastag felhőtakarója alól. A képek tanúsága szerint mindenki jól érezte magát.
Soósné Németh Adrienne

Tanulmányi kirándulás

Erdei iskola

A hatodik évfolyam 2019. szeptember 23-án indult erdei iskolába, Péliföldszentkeresztre. Érkezésünk után elfoglaltuk szállásunkat, ismerkedtünk a környezetünkkel. Az otthonról hozott ebéd elfogyasztása után következett az első erőpróba: túra az Öreg-kő tetejére. Este bemutatkoztak a lovag és udvarhölgy jelöltek. Kedd és csütörtök a tanulás és a sport jegyében telt. Ügyességi és sportversenyek, íjászkodás, focizás és kötélhúzás színesítette a tábort. Szerdán a szomszédos lovardába látogattunka hol a szekérkiállítás megtekintése után lovakat simogattunk. Természetesen a szokásos keresztút, szentmise és bátorságpróba sem maradhatott el. Pénteken a lovaggá avatás után Esztergomba utaztunk, ahol megnéztük a Bazilikát, és a Duna Múzeum foglalkozásán vettünk részt.
Csubik Ágnes Kertészné Maticsák Judit

Spar Maratonon a 2.b

A 2. b osztály nagyobb része a 2019. szeptember 28-án megrendezett 34. SPAR BUDAPEST MARATON futóversenyen vett részt. Mindenki anyukájával, apukájával futott és még a kistestvérek is jöttek. A tanulók már nyáron készültek erre. Mindenki sikeresen befutott a célba. A képen a büszke gyerekek érmükkel együtt láthatók

Egyházmegyei Veni Sancte

Immár harmadik alkalommal vettünk részt nyolcadikosainkkal a Bazilika előtti téten tartott egyházmegyei Veni Sanctén. A több mint ötezer diák és pedagógus az egész teret betöltötte. Egyre több katolikus intézmény zászlaját csodálhattuk meg. A Bíboros atya aktív lelki életre bizdított mindenkit szavaival.

Veni Sancte

Ebben a tanévben is gyönyörű napsütésben gyülekeztünk a templom előtt tanévnyitó szentmisénkre, melyet Henrik atya az első évfolyamért mutatott be.

DÉLUTÁN

• Futsal-focisuli

Márkus Ákos testnevelőnk - válogatott futsal edzőnk - vezetésével a hét minden napján korosztályos bontásban foglalkozásokat tart tanítványainknak. Az edzéseken mindenki elsajátítja a labdarúgás alapjait. Várunk minden érdeklődő fiút és lányt is, aki komolyabban foglalkozna ezzel a sportággal, vagy csak szabadidős sportolóként szeretne focizni.

• Akrobatikus Rock and Roll

A foglalkozásokat a Grácia Művészeti Intézet oktatója, Vér Hajnalka tartja, heti két alkalommal, hétfőn és szerdán.

• Néptánc

Néptáncot elsőtól negyedik évfolyamig tanulnak gyermekeink. Tudásukat bemutatják például a Szent Mihály napokon, a Jótékonysági esten és a Vidámság napján. Ünnepeinket is sokszor színesítik előadásukkal. Iskolánk néptánctanára Gubik József 2000 óta vezeti az Újbudai Babszem Táncegyüttest.

Tovább az Újbudai Babszem Táncegyüttes oldalára.

• Művészeti Iskola

Iskolánk helyet ad a tánc és képzőművészeti tagozatának, melyet a művészeti alapképzésben jeleskedő győri Grácia Művészeti Intézet gondoz. Az első évtől kezdve folyamatosan fejlesztjük a tehetséges gyermekeinket. Több pályázaton és versenyen is sikeresen vettünk részt. Ezek eredményeit a Grácia Art Don Bosco Facebook oldalán követhetik.

Tovább a Grácia Művészeti Iskola oldalára vagy részletesebben olvasna az iskolában működő művészeti képzésről. Letölthető Grácia szórólap és beiratkozási lap.

• Zeneiskola

A zeneoktatást a Prima Primissima díjas Weiner Leó Zeneiskola tanárai biztosítják. Iskolánkban énekesiskola, zongora hegedő, cselló, furulya szakok működnek.

Tovább a Weiner Leó Zeneiskola oldalára.

• Oratórium

A szalézi animátorok általában minden második péntekenként tartanak oratóriumot.

Tovább az animátorok bemutatkozására.